tisdag, augusti 4

Vive le France






















Oh lala! Idag lammracks marinerade i en mix av trädgårdens bästa lammörter och vitlök. Dofterna av detta i hela köket. Dessutom fiskade jag upp krassekaprisen ur sin ättikslag idag för att göra fransk potatissallad till lammet. I den finns också vårt första exemplar på friodlad egen chili. Lammet är dagens paradrätt. Utöver det står fransk bondsallad på menyn. Starka influenser från Frankrike trots att Pär är ledig. Myntabrûlé till dessert ikväll. Ojoj Je suis fous de France maintenant. Jag är förhållandesvis ny på det här med trädgård. Varje dag strövar jag ut i trädgården och hittar chili, sockerärter, bondbönor, gurka, fänkål och olika sorters tomat och zuchini och och och... Varje dag känner jag en enorm WOWkänsla när jag plockar det. Wow - det går att odla egen chili. Wow - det växer sockerärter i massor vid vår stenmur. Wow - det går att äta blommor. Knappt två veckor kvar av sommaren på vallis. Skynda Skynda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar