onsdag, augusti 12

Kära läsare! Trots minskad bloggaktivitet från vår sida är det full action på Vallis. Idag har jag dessutom varit ihärdig med kameran och var just på väg att lägga upp en fotoserie på min dag, men uppladdningen verkar inte fungera som jag vill så tills bilder finns kan min dag beskrivas i korta ordalag:

Västerbottenpajbeställning till Stina och Östens privata kräftskiva. Jag kan förstås inte göra en traditionell västerbottenpaj. Min mat MÅSTE vara Monica Ahlbergkåt och innehålla mer trädgårdsmums än processat. Därav världens godaste primörpaj med västerbottenost och ruccolapesto. 

Innan kvällsmenyn och fem minuter innan kräftskivan skulle börja ett hus bort slank våra vänner, som var bjudna till skivan, förbi Vallis kök med tre hinkar av vardera två sorters plommon och äpplen. En relativt lugn kväll på Vallis gav mig tid till att baka helt underbara plommonkakor med valnöt och citronmeliss till morgondagen.

När köket var städat och klart cyklade jag fem meter bort och hämtade de ännu inte uppätna överblivna kräftorna under tiden som A dukade upp till skiva på vår uteservering. Så fick även vi arbetare en fest som hette duga med Stinas sedan alla tiders bästa kok på eget fiskade kräftor, olivbröd med baconsmör, en kall lager och en hallands fläder. 

Bilder på detta får jag försöka mig på att lägga upp senare. xox

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar