tisdag, februari 23

Trendigt!

Min San Franciscobördiga svåger saknar sina dum sumfrossor. Det kommer nog aldrig någon god dim sum till Sverige, sa han nedslående idag. Jojo tyckte jag, det blir nog nästa sushi, i Sverige handlar allt om trender och blir det trendigt kommer det att dyka upp överallt. L frågade då vad det är som gör någonting trendigt. Någon inflytelserik får framhäva det ungefär, sa jag. Men du Mimi är ju lite utav en undergroundkändis (fanxs!), du kan väl blogga om det och göra det trendigt? Ja, så nu slår jag ett slag för dim sum = droppar för hjärtat. Kom igen alla kockar och kreera några lokala varianter av dim sum! Det är trendigt! Som pepp lägger jag in en bild på tjusiga dumplings som jag slängde ihop på dim sumkurs i Hong Kong. Det är inte alls omöjligt att vi har en egen variant på Vallis i sommar. Jag kommer att ha ytterligare en Hong Kongerfaren kocka i köket. Yay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar