tisdag, februari 23

Dietist javisst

Jag fick inga hurrarop när jag senast förespråkade min matfilosofi gällande kött: vegetarisk vardag. Det mer lighta alternativet Meet free mondays verkar dock gå bra. Men hallå, vi klarar väl ändå av att vara utan kött i mer än en dag i veckan? Att jag är en icke utövande vegetarian har jag vetat länge, men det är svårt att sätt ord på vad jag är, som en nykterist som dricker ungefär. Ja, en full nykterist. Det är jag kanske också i ordets rätta bemärkelse. Innanför all nedrighet finns en ren själ. Oj vad jag spårar ur, som om jag vore ett pågatåg i snöstorm. Iallafall vet jag vad jag är nu: köttätande vegetarian! I mitt huvud spinns idéer om min nya superdiet - kokböcker och matlagningsprogram. Såhär gör du: ät en femkronorskorv och tänk på en ekologisk morot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar