måndag, september 21

Cookalong- emot.


De senaste veckorna har ju cook-along diskuterats. Tina har naturligtvis inte orsakat hälften så mycket rabalder som Anna Anka men programmen verkar ha ungefär lika många tittare. Tinas leende smittar av sig lite mer än Ankas och sashimin i teriyaki-sås lämnar inte en lika bitter eftersmak som det Anka verkar stoppa i munnen till frukost. Nog med likheter, eller olikheter. Jag är emot både Anna Anka och Tina Nordström. Nu ska jag inte raljera över Tina även om dubbelpaneringen faktiskt inte var av skolboksexempel precis, och det var faktiskt imponerande hur Tina lyckades prefixera ordet skit till lite allt möjligt. Konstigt. Men, det största frågetecknet är väl ändå varför man väljer att laga apelsin i kryddig sirap i september? Plommonet på bilden hade till exempel varit en bättre idé. 

6 kommentarer:

  1. Åh, jag gillar denna bloggen. Ni är så duktiga! Allt ser så gott ut vilket det också har varit när jag varit och ätit hos er :)
    Fortsätt!

    Kram från Emelie (som bor i Oslo, hehe)

    SvaraRadera
  2. okej jag är också emot Tinas nya pogram men måste bara påpeka att hon heter nordström i efternamn.

    SvaraRadera
  3. Kritisera vår kära Mat-Tina var ett djärvt drag. Mest undrar jag hur Anna Anka beter sig i ett kök.

    SvaraRadera
  4. Eller hur. MatTina liksom. Blev en het bildiskussion i veckan om ämnet: vem är mest irro av Gynning och Nordström? Anna Anka behöver inte diskuteras vidare. Hon har redan fått far to much attention. Sådana människor ska tystas.

    SvaraRadera
  5. Meh har ni båda glömt hur en gäst på vallis kommenterade maten förra sommaren "det här var till och med bättre än Tina!" ?

    SvaraRadera
  6. Nej det kommer jag ALDRIG att glömma!

    SvaraRadera