tisdag, september 29

Istället för dricks






















En mätt och belåten gäst beslutade sig för att ge mig ett ex av den egna boken som tack för ikväll. Det får man väl se som beröm? Sedan frågade samma sällskap mig om jag tror på tur eller otur. Jag blev osäker på om frågan var tur eller otur men bestämde mig för att de två hörde ihop. Svaret blev således nej. Jag tror bara på hårt arbete. Följdfrågan blev ungefär vad jag vill i livet, om jag är nöjd såhär?. Tre blickar begrundade mig noggrant tills jag vägde sönder ett av mina ben för att besvara frågan så innehållsrikt och samtidigt kort som möjligt. Svaret blev nej. Igen, betyder det att jag är en nejsägare? Men det är klart att jag inte är nöjd. Med det inte sagt att jag är missnöjd. Bara, jag kommer förstås aldrig att bli nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar