onsdag, juli 1

Förtidspensionärerna

När jag ser igenom vår blogg känner jag mig gammal. Mina intressen är, enligt den här bloggen, trädgård, sylt och saft. Och det är okej. Det är präktigt precis som jag har lärt mig att allting ska vara. Käckt. Fast väldigt äkta. Det är någonting som sker med mig då jag kommer till Vallis. Även om jag är ledig måste jag löka runt i köket och visa Anna någon ört som hon inte tidigare har känt till eller gå ut och skörda smultronen som jag inte hann skörda igår. Anna sa det när hon klev in på gårdsplanen igår kväll: 

det är liksom andligt, som om ett väldigt lugn och en väldig tillfredsställelse infinner sig när jag kommer hit. 

Samma sak i gryningen efter en natt med skogens susande och fåglars kvittrande som sömnpiller. Så, allt i bloggen är sant: vi lever pensionärsliv på Vallis i sommar. kvideditt kvidedatt

3 kommentarer:

  1. Underbar blogg!
    Driver ni en restaurang under sommaren?
    Allting låter jättegott:)
    Ha de bra i det fina vädret!
    /Kim

    SvaraRadera
  2. det lite större typsnittet på de senaste dagarnas inlägg är bättre än det mindre....e-cookie

    SvaraRadera
  3. Kim: Tack!
    Ja, vi driver restaurangen som vi skriver om. Den ligger i södra Halland, utanför Våxtorp och är precis så jättegod som den låter. Du är väldigt mycket välkommen att besöka oss! xx

    SvaraRadera