lördag, juni 27

Valpolicellavinet

Ripassovinet som serverades till kalven idag = fantastiskt. Ripasso är alltså metoden och Valpolicella är distriktet. Rätta mig nu om jag har fel men jag tror bestämt att så är fallet. 
Det vinet iallafall: som sammet i munnen, fast bättre.
För ungefär två veckor sedan hade jag en av mina sämsta restaurangupplevelser på ett ställe i Malmö. Efteråt gick jag upprörd tillsammans med två bästisar i riktning hem. På vägen ramlade vi över världens mysigaste hål i väggen. Vi var liksom nödgade att gå in och kvällen fick således ett perfekt avslut. Varför? Livsavgörande existentiella diskussioner och ett Valpolicella förstås. 

2 kommentarer:

  1. Håller absolut med=) Valpolicella vin är fantastiska. Mitt favoritvin är Ripassa Valpolicella Zenato. Mysig blogg föresten=)

    SvaraRadera